Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Servicemål

Servicemål

I henhold til Lægemiddelstyrelsens bekendtgørelse fastsættes nedenstående servicemål for henholdsvis Roskilde Svane Apotek, Jyllinge Apoteksfilial, Trekroner Løve Apoteksfilial og Apoteksfilialen på RO's Torv.  

 

Roskilde Svane Apotek

Distributionsopgaver

Ventetid
80 % af apotekets kunder må højst vente 5 minutter. 20 % må højst vente 10 minutter.

Fejludleveringer
Der må højst konstateres 0,02 % fejl i forhold til antal ordinationer inden for de sidste 12 måneder.  

Fejl i doseringskort
Der må højst konstateres 1 fejl opstået i forbindelse med udarbejdelse og ajourføring af dosiskort til dosisdispensering forhold til antal ordinationer inden for de sidste 12 måneder.

Servicegrad
Kundens behov for receptordinerede lægemidler skal i 98 % af tilfældene opfyldes ved afhentning eller forsendelse, beregnet i forhold til det totale antal ordinationer.

Apotekets betjening af handicappede

Ved apotekets indgangsdør er opsat en stor klokke, som alle gangbesværede er velkomne til at benytte enten for at blive hjulpet ind på apoteket eller med henblik på at blive betjent udenfor. Apoteket tilbyder forsendelse af medicin i hele byen og har telefonbetjening i hele åbningstiden.

 

Apotekets information og faglige rådgivning

Information/faglig rådgivning til skrankekunder samt telefonkunder
Alle apotekets kunder der køber håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler samt receptmedicin til eget brug inviteres til dialog.

Information/faglig rådgivning til dosiskunder
Alle kunder der modtager dosisdispenserede lægemidler, skal have kopi af doseringskortet samt kopi af indlægssedlen såfremt denne forefindes.

Information til forsendelseskunder samt e-handelskunder
Information gives via indlægssedler, som følger lægemiddelpakningerne.
Kunden oplyses desuden om at kunne få yderligere oplysninger om lægemidlerne ved henvendelse til apoteket.
Kunden modtager oplysning om substitution, såfremt det udleverede lægemiddel har et andet navn, end det lægen har ordineret
Apotekerforeningens faglige kampagner skal også være synlige for apotekets forsendelseskunder. Derfor vil der i kampagneperioderne udsendes brochurer, hvor det skønnes relevant.

 

Efterlevelse af servicemål på Roskilde Svane Apotek

Ventetid på apoteket målt i januar 2018:
93,8 % af kunderne ventede under 5 minutter
6,2 % af kunderne ventede mere end 5 minutter

Fejl ved receptekspedition målt i september 2017:
0,018 %.

Fejl opstået i forbindelse med udarbejdelse og ajourføring af doseringskort til dosispakket medicin målt i september 2017:
Apoteket har lavet 1 fejl indenfor det sidste år.

Servicegrad målt i december 2017:
98,8 % for receptpligtige lægemidler og håndkøbslægemidler

Faglig rådgivning målt efterår 2017:
Alle kunder der henter receptmedicin, håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler eller visse frihandelsvarer til eget brug inviteres til dialog.

 

Information om Roskilde Svane Apotek

Apoteker:    Charlotte Andersen                                    Roskilde Svane Apotek

Farmaceuter: 4 ansatte                                                  Skomagergade 12

Farmakonomer: 14 ansatte                                            4000 Roskilde

Farmakonomelever: 4 ansatte                                       Tlf: 46 32 23 00 – tast 1

Servicemedarbejdere: 2 ansatte                                    CVRnr: 25211855

Chauffører: 2 ansatte

Roskilde Svane Apotek tilbyder følgende sundhedsydelser:

Tjek på inhalation: Gratis ydelse for brugere af inhalationsmedicin

Medicinsamtale: Gratis ydelse for personer med nydiagnosticeret kronisk lidelse

 

Roskilde Svane Apotek har 3 apoteksfilialer, 1 håndkøbsudsalg og 1 medicinudleveringssted:

Apoteket Ro’s Torv                       Trekroner Løve Apotek                 Jyllinge Apotek

Ro’s Torv 210                                  Trekroner Centervej 59-61               Jyllingecentret 31

4000 Roskilde                                   4000 Roskilde                                   4040 Jyllinge

Tlf: 46 32 23 00 – tast 2                    Tlf: 46 32 23 00 – tast 3                    Tlf: 46 32 23 00 – tast 4

Medicinudleveringssted:                Håndkøbsudsalg:

Fakta Ågerup                                  Dagli’Brugsen Gundsømagle

Højgårdsvej 2, 4000 Roskilde             Gulddyssevej 7, 4000 Roskilde

Tlf: 43 86 43 86                                Tlf: 46 78 82 21

 

Jyllinge Apotek

Apotekets distributionsopgaver

Køventetid
80 % af apotekets kunder må højst vente 5 minutter.
20 % må højst vente 10 minutter.

Fejludleveringer
Der må højst konstateres 0,02 % fejl i forhold til antal ordinationer inden for de sidste 12 måneder.    

Fejl i doseringskort
Der må højst konstateres 1 fejl opstået i forbindelse med udarbejdelse og ajourføring af dosiskort til dosisdispensering forhold til antal ordinationer inden for de sidste 12 måneder.    

Servicegrad
Kundens behov for receptordinerede lægemidler skal i 97 % af tilfældene opfyldes ved afhentning eller forsendelse, beregnet i forhold til det totale antal ordinationer.    

Apotekets betjening af handicappede

Jyllinge apoteksfilial har gode adgangsforhold for kørestolsbrugere idet indgangen ligger i gadeplan. Apoteksfilialen tilbyder forsendelse af medicin og har telefonbetjening i hele åbningstiden.  

 

Servicemål for apotekets information og faglige rådgivning

Information/faglig rådgivning til skrankekunder samt telefonkunder
Alle apotekets kunder der køber håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler samt receptmedicin til eget brug inviteres til dialog  

Information/faglig rådgivning til dosiskunder
Alle kunder der modtager dosisdispenserede lægemidler, skal have kopi af doseringskortet samt kopi af indlægssedlen såfremt denne forefindes.

Information til forsendelseskunder samt e-handelskunder
Information gives via indlægssedler, som følger lægemiddelpakningerne.
Kunden oplyses desuden om at kunne få yderligere oplysninger om lægemidlerne ved henvendelse til apoteket.
Kunden modtager oplysning om substitution, såfremt det udleverede lægemiddel har et andet navn, end det lægen har ordineret
Apotekerforeningens faglige kampagner skal også være synlige for apotekets forsendelseskunder. Derfor vil der i kampagneperioderne udsendes brochurer, hvor det skønnes relevant.

 

Efterlevelse af servicemål på Jyllinge Apotek

Ventetid på apoteket målt i januar 2018:
94,2 % af kunderne ventede under 5 minutter
5,8 % af kunderne ventede mellem end 5-10 minutter

Fejl ved receptekspedition målt i september 2017:
0,011 %.

Fejl opstået i forbindelse med udarbejdelse og ajourføring af doseringskort til dosispakket medicin målt i september 2017:
Apoteket har lavet 1 fejl indenfor det sidste år.

Servicegrad målt i december 2017:
98 % for receptpligtige lægemidler og håndkøbslægemidler.

Faglig rådgivning målt efterår 2017:
Alle kunder der henter receptmedicin, håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler eller visse frihandelsvarer til eget brug inviteres til dialog.

 

Information om Jyllinge apotek, filial af Roskilde Svane Apotek

Hovedapotek:                                                               Apoteker:    Charlotte Andersen

Roskilde Svane Apotek                                                    Farmaceuter: 4 ansatte

Skomagergade 12                                                           Farmakonomer: 14 ansatte

4000 Roskilde                                                                 Farmakonomelever: 4 ansatte                

Tlf: 46 32 23 00 – tast 1                                                   Servicemedarbejdere: 2 ansatte

CVRnr: 25211855                                                          Chauffører: 2 ansatte

Jyllinge Apotek tilbyder følgende sundhedsydelser:

Tjek på inhalation: Gratis ydelse for brugere af inhalationsmedicin

Medicinsamtale: Gratis ydelse for personer med nydiagnosticeret kronisk lidelse

 

Trekroner Løve Apoteksfilial

Apotekets distributionsopgaver

Køventetid
80 % af apotekets kunder må højst vente 5 minutter. 20 % må højst vente 10 minutter. 

Fejludleveringer
Der må højst konstateres 0,02 % fejl i forhold til antal ordinationer inden for de sidste 12 måneder.

Fejl i doseringskort
Trekroner Apoteksfilial udarbejder og vedligeholder ikke doseringskort. Der henvises til servicemål for Roskilde Svane Apotek.    

Servicegrad
Kundens behov for receptordinerede lægemidler skal i 98 % af tilfældene opfyldes ved afhentning eller forsendelse, beregnet i forhold til det totale antal ordinationer.

Apotekets betjening af handicappede

Trekroner Apoteksfilial har gode adgangsforhold for kørestolsbrugere idet indgangen til Apoteksfilialen ligger i gadeplan. Apoteksfilialen tilbyder forsendelse af medicin via Roskilde Svane Apotek og har telefonbetjening i hele åbningstiden.  

    

Apotekets information og faglige rådgivning

Information/faglig rådgivning til skrankekunder samt telefonkunder
Alle apotekets kunder der køber håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler samt receptmedicin til eget brug inviteres til dialog.  

Information/faglig rådgivning til dosiskunder  
Alle kunder der modtager dosisdispenserede lægemidler, skal have kopi af doseringskortet samt kopi af indlægssedlen såfremt denne forefindes.

Information til forsendelseskunder samt e-handelskunder
Information gives via indlægssedler, som følger lægemiddelpakningerne.
Kunden oplyses desuden om at kunne få yderligere oplysninger om lægemidlerne ved henvendelse til apoteket.
Kunden modtager oplysning om substitution, såfremt det udleverede lægemiddel har et andet navn, end det lægen har ordineret
Apotekerforeningens faglige kampagner skal også være synlige for apotekets forsendelseskunder. Derfor vil der i kampagneperioderne udsendes brochurer, hvor det skønnes relevant. 

 

Efterlevelse af servicemål på Trekroner Apoteksfilial

Ventetid på apoteket målt i september 2016:
95,1 % af kunderne ventede under 5 minutter
4,9 % af kunderne ventede mere end 5 minutter

Fejl ved receptekspedition målt i september 2016:
0,02 %.

Servicegrad målt marts i 2013:
96,0 % for receptpligtige lægemidler og håndkøbslægemidler.

Faglig rådgivning målt i januar-marts 2013:
Alle kunder der henter receptmedicin, håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler eller visse frihandelsvarer til eget brug inviteres til dialog.

 

Information om Trekroner Løve apotek, filial af Roskilde Svane Apotek

Hovedapotek:                                                               Apoteker:    Charlotte Andersen

Roskilde Svane Apotek                                                   Farmaceuter: 4 ansatte

Skomagergade 12                                                           Farmakonomer: 14 ansatte

4000 Roskilde                                                                 Farmakonomelever: 4 ansatte                

Tlf: 46 32 23 00 – tast 1                                                  Servicemedarbejdere: 2 ansatte

CVRnr: 25211855                                                          Chauffører: 2 ansatte

Trekroner Løve Apotek tilbyder følgende sundhedsydelser:

Tjek på inhalation: Gratis ydelse for brugere af inhalationsmedicin

Medicinsamtale: Gratis ydelse for personer med nydiagnosticeret kronisk lidelse

 

Apoteksfilialen på RO's Torv

Apotekets distributionsopgaver

Køventetid
80 % af apotekets kunder må højst vente 5 minutter. 20 % må højst vente 10 minutter. 

Fejludleveringer
Der må højst konstateres 0,02 % fejl i forhold til antal ordinationer inden for de sidste 12 måneder.

Fejl i doseringskort
Apoteksfilialen på RO's Torv udarbejder og vedligeholder ikke doseringskort. Der henvises til servicemål for Roskilde Svane Apotek.    

Servicegrad
Kundens behov for receptordinerede lægemidler skal i 98 % af tilfældene opfyldes ved afhentning eller forsendelse, beregnet i forhold til det totale antal ordinationer.

Apotekets betjening af handicappede

Apoteksfilialen på RO's Torv har gode adgangsforhold for kørestolsbrugere idet indgangen til Apoteksfilialen ligger i gadeplan. Apoteksfilialen tilbyder forsendelse af medicin via Roskilde Svane Apotek og har telefonbetjening i hele åbningstiden.      

 

Apotekets information og faglige rådgivning

Information/faglig rådgivning til skrankekunder samt telefonkunder
Alle apotekets kunder der køber håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler samt receptmedicin til eget brug inviteres til dialog.  

Information/faglig rådgivning til dosiskunder  
Alle kunder der modtager dosisdispenserede lægemidler, skal have kopi af doseringskortet samt kopi af indlægssedlen såfremt denne forefindes.

Information til forsendelseskunder samt e-handelskunder
Information gives via indlægssedler, som følger lægemiddelpakningerne.
Kunden oplyses desuden om at kunne få yderligere oplysninger om lægemidlerne ved henvendelse til apoteket.
Kunden modtager oplysning om substitution, såfremt det udleverede lægemiddel har et andet navn, end det lægen har ordineret
Apotekerforeningens faglige kampagner skal også være synlige for apotekets forsendelseskunder. Derfor vil der i kampagneperioderne udsendes brochurer, hvor det skønnes relevant. 

 

Efterlevelse af servicemål på Apoteksfilialen RO's Torv

Ventetid på apoteket målt i juni 2016:
96,4 % af kunderne ventede under 5 minutter
3,6 % af kunderne ventede mere end 5 minutter

Fejl ved receptekspedition målt i september 2016:
0,02 %.

Servicegrad målt i oktober 2016:
98,0 % for receptpligtige lægemidler og håndkøbslægemidler.

Faglig rådgivning målt i september 2016:
Alle kunder der henter receptmedicin, håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler eller visse frihandelsvarer til eget brug inviteres til dialog.

 

Information om Apoteket Ro’s Torv, filial af Roskilde Svane Apotek

Hovedapotek:                                                               Apoteker:    Charlotte Andersen

Roskilde Svane Apotek                                                   Farmaceuter: 4 ansatte

Skomagergade 12                                                           Farmakonomer: 14 ansatte

4000 Roskilde                                                                 Farmakonomelever: 4 ansatte                

Tlf: 46 32 23 00 – tast 1                                                  Servicemedarbejdere: 2 ansatte

CVRnr: 25211855                                                          Chauffører: 2 ansatte

Apoteket Ro’s Torv tilbyder følgende sundhedsydelser:

Tjek på inhalation: Gratis ydelse for brugere af inhalationsmedicin

Medicinsamtale: Gratis ydelse for personer med nydiagnosticeret kronisk lidelse

Apoteker Charlotte Andersen oktober 2016

Dine oplysninger