Servicemål
I henhold til Lægemiddelstyrelsens bekendtgørelse fastsættes nedenstående servicemål for henholdsvis Roskilde Svane Apotek, Trekroner Løve Apoteksfilial, Apoteksfilialen på RO's Torv, Roskilde Stations Apoteksfilial og Køgevejens Apoteksfilial.
Servicemål for apotekets distributions-opgaver
Ventetid
80 % af apotekets kunder må højst vente 5 minutter. 20 % må højst vente 10 minutter.
Fejludleveringer
Der må højst konstateres 0,02 % fejl i forhold til antal ordinationer inden for de sidste 12 måneder.
Fejl i doseringskort
Der må højst konstateres 1 fejl opstået i forbindelse med udarbejdelse og ajourføring af dosiskort til dosisdispensering forhold til antal ordinationer inden for de sidste 12 måneder.
Servicegrad
Kundens behov for receptordinerede lægemidler skal i 98 % af tilfældene opfyldes ved afhentning eller forsendelse, beregnet i forhold til det totale antal ordinationer.
Servicemål for apotekets betjening af handicappede
Der er handicapvenlige adgangsforhold på Roskilde Svane Apotek, samt alle filialerne. Apoteket tilbyder forsendelse af medicin i hele byen og har telefonbetjening i hele åbningstiden.
Servicemål for apotekets information og faglige rådgivning
Information/faglig rådgivning til skrankekunder samt telefonkunder
Alle apotekets kunder der køber håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler samt receptmedicin til eget brug inviteres til dialog.
Information/faglig rådgivning til dosiskunder
Alle kunder der modtager dosisdispenserede lægemidler, skal have kopi af doseringskortet samt kopi af indlægssedlen såfremt denne forefindes.
Information til forsendelseskunder samt e-handelskunder
Information gives via indlægssedler, som følger lægemiddelpakningerne.
Kunden oplyses desuden om at kunne få yderligere oplysninger om lægemidlerne ved henvendelse til apoteket.
Det generiske navn fremgår altid af doseringsetiketten på lægemidlet.
Apotekerforeningens faglige kampagner skal også være synlige for apotekets forsendelseskunder. Derfor vil der i kampagneperioderne udsendes brochurer, hvor det skønnes relevant.
Information om Roskilde Svane Apotek
Roskilde Svane Apotek, herunder alle apoteksfilialerne, tilbyder følgende sundhedsydelser:
Tjek på inhalation: Gratis ydelse for brugere af inhalationsmedicin
Medicinsamtale: Gratis ydelse for personer med nydiagnosticeret kronisk lidelse og kronikere med manglende medicinefterlevelse
Roskilde Svane Apotek har 4 apoteksfilialer og 4 medicinudleveringssteder:
Efterlevelse af servicemål på Roskilde Svane Apotek
Ventetid på apoteket målt i september 2022:
95 % af kunderne ventede under 5 minutter
5 % af kunderne ventede mellem 5-10 minutter
Fejl ved receptekspedition målt i september 2022:
0,008 %
Fejl opstået i forbindelse med udarbejdelse og ajourføring af doseringskort til dosispakket medicin målt i september 2022:
Apoteket har 0 fejl indenfor det sidste år.
Servicegrad målt i september 2022:
99,0 % for receptpligtige lægemidler og håndkøbslægemidler.
Faglig rådgivning målt januar 2023:
Alle kunder der henter receptmedicin, håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler eller visse frihandelsvarer til eget brug inviteres til dialog.
Efterlevelse af servicemål på Trekroner Apoteksfilial
Ventetid på apoteket målt i september 2022:
96 % af kunderne ventede under 5 minutter
4 % af kunderne ventede mellem 5-10 minutter
Fejl ved receptekspedition målt i september 2022:
0,00 %.
Servicegrad målt i september 2022:
97,2 % for receptpligtige lægemidler og håndkøbslægemidler.
Faglig rådgivning målt i januar 2023:
Alle kunder der henter receptmedicin, håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler eller visse frihandelsvarer til eget brug inviteres til dialog.
Efterlevelse af servicemål på Apoteksfilialen RO's Torv
Ventetid på apoteket målt i september 2022:
92 % af kunderne ventede under 5 minutter
8 % af kunderne ventede mere end 5 minutter
Fejl ved receptekspedition målt i september 2022:
0,00 %.
Servicegrad målt i september 2022:
98,0 % for receptpligtige lægemidler og håndkøbslægemidler.
Faglig rådgivning målt i januar 2023:
Alle kunder der henter receptmedicin, håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler eller visse frihandelsvarer til eget brug inviteres til dialog.
Efterlevelse af servicemål på Roskilde Stations Apoteksfilial
Ventetid på apoteket målt i september 2022:
96 % af kunderne ventede under 5 minutter
4 % af kunderne ventede mere end 5 minutter
Fejl ved receptekspedition målt i september 2022:
0,00 %.
Servicegrad målt i september 2022:
96 % for receptpligtige lægemidler og håndkøbslægemidler.
Faglig rådgivning målt i januar 2023:
Alle kunder der henter receptmedicin, håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler eller visse frihandelsvarer til eget brug inviteres til dialog.
Efterlevelse af servicemål på Køgevejens Apoteksfilial
Ventetid på apoteket målt i september 2022:
93 % af kunderne ventede under 5 minutter
7 % af kunderne ventede mere end 5 minutter
Fejl ved receptekspedition målt i september 2020:
0,11 %.
Servicegrad målt i september 2022:
96,3 % for receptpligtige lægemidler og håndkøbslægemidler.
Faglig rådgivning målt i januar 2023:
Alle kunder der henter receptmedicin, håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler eller visse frihandelsvarer til eget brug inviteres til dialog.